Peeldag. In actie in en voor de natuur!

Het echte Peelgevoel ervaren en ontdekken wat een dag werken in de Peel doet? Kom dan naar de Peeldag op zaterdag 7 september. Werkgroep Behoud de Peel, Staatsbosbeheer, Dorpsoverleg Meijel en de stichting IKL nodigen je van harte uit!

In de Peel is veel te ontdekken. De Peel, die ooit de Brabanders en Limburgers scheidde is nu een groene verbinding voor plant, dier en rust. Vanaf Vesting de Vossenberg gaan we de Peel in om als Peelwerker aan de slag te gaan en zo de Peel te voelen. Sporen uit het verleden zoals die van de vroegere turfstekers, de grens, de oorlog liggen hier in een uitgestrekt natuurgebied. Op deze dag gaan we geen turf steken, maar berkenboompjes afzetten om zo het Peellandschap weer terug te krijgen en de markante Vossenberg landschappelijk de historische aanblik van weleer terug te geven. Er wordt een inkijkje in de plannen van de Dorpsraad Meijel voor deze bijzondere plek gegeven en Werkgroep Behoud de Peel vertelt haar verhaal over de Peel.

Het werk is geschikt voor jong en oud. En omdat we stevig aan het werk gaan, zullen wij voor een goede knapzaklunch zorgen. Aan het begin is er koffie / thee en we sluiten af met een borrel. Waterdichte kleding en schoenen zijn aan te raden bij een dagje werken in dit gebied.
Doe jij mee? Het resultaat zal duidelijk zichtbaar zijn en hopelijk neem je dierbaren nog eens mee naar jouw stukje in de Peel.

Deze dag wordt je aangeboden door de Provincie Limburg.

Peelgebied bij de Vossenberg in Meijel (Gemeente Peel en Maas)

08.30 – 9.00 uur Aankomst op de Vossenberg met koffie thee en vlaai
09.10 – 9.20 uur Welkom en programma van de dag
09.20 – 12.00 uur Aan de slag!
12.00 – 12.45 uur Lunchpauze uit knapzak
12.45 – 14.00 uur Uitdaging
14.00 – 14.30 uur Borrel
14.30 – 15.00 uur Afsluiting

Aanmelden: Peeldag. In actie in en voor de natuur!

Uiterste aanmelddatum: 07/09/2019 00:00

Dit bericht is geplaatst in Algemene berichten met de tags , . Bookmark de permalink.