Dromen komen tot leven!

Iedereen heeft een droom. De kleine jongen droomt ervan om profvoetballer te worden. De student droomt van zijn carrière. De ondernemer droomt over een juiste investering. De boer droomt over een rijke oogst.
Oogsten kan alleen als er ook gezaaid is, als er liefde en energie in is gestoken.

In het weekend van 21, 22 en 23 september staan we in Meijel stil bij de oogst van de afgelopen periode. We zijn dankbaar voor de goede oogst en laten dit zien in een prachtig versierde kerk, onze “Kathedraal van de Peel”.

Het thema dat we aan deze editie hebben verbonden hebben, is “Dromen komen tot leven!”….dromen van rijke oogsten in welke vorm dan ook.
De vele dromenvangers die opgehangen zijn in de kerk, onderstrepen dit onderwerp meer dan voldoende.
Tientallen vrijwilligers zijn al maanden in de weer om ook deze derde editie tot een groot succes te maken.
Dit onder de bezielende leiding van Moniek Koopmans; in haar dromen weet ze al lang dat deze editie ook een groot succes zal worden….
Voor Moniek en haar team een rijke oogst na veel inspanning!

Ook het jubilerende verenigingsleven van Meijel zal haar “oogst” laten zien tijdens dit evenement.
Harmonie Eendracht en Schutterij St. Nicolaas kunnen putten uit een periode van honderd jaar middels een tentoonstelling in de kerk
Die Heimatkapelle, met klanken uit hun instrumenten, laat horen, dat ze kunnen putten uit vijftig jaar muzikale ervaring. Eén van de leden is zelfs al vijftig jaar verbonden aan deze kapel!

De Kathedraal van de Peel zal op 21, 22 en 23 september a.s. volledig in het teken staan van het Oogstdankfeest.
Op zaterdag is de kerk geopend van 10.00 uur tot 18.00 uur.

Hierna wordt om 19.00 uur een oogstdankviering gehouden in de vorm van een Heilige Mis met Kapelaan Roger als voorganger.
Deze mis wordt opgeluisterd door die Heimatkapelle uit Meijel o.l.v. Johan Teeuwen.

Op zondag is de kerk geopend van 10.00 uur tot 22.00 uur; in de ochtend zal wederom die Heimatkapelle dit feest opluisteren, dan is er geen mis.

Op maandag is iedereen vanaf 10.00 uur welkom op de laatste dag van dit oogstfeest. Van  15.00 uur tot 16.00 uur is er tijd gereserveerd voor mensen in een rolstoel en mindervaliden. Zij kunnen dan in alle rust met hun rolstoel of rollator de mooi versierde kerk bewonderen. Om 22.00 uur zullen we dan definitief de deuren sluiten en hopen we terug te kijken op een droom, die werkelijkheid is geworden, namelijk : ”een geweldige derde editie van het Oogstdankfeest in de Kathedraal van de Peel in Meijel”.

De toegang is geheel gratis alle drie dagen, maar gezien de vele kosten die toch nog gemaakt zijn, hopen wij dat u een vrijwillige bijdrage kunt geven.

Dan kunnen wij over drie jaar weer een feest als dit mogelijk maken!

Hier dromen wij van!!

Dit bericht is geplaatst in Algemene berichten met de tags . Bookmark de permalink.