Forelvissen bij de Peelvisser

Op woensdag 1 mei werd de eerste forelviswedstrijd voor KBO leden van dit jaar gehouden op de forellenvijvers van de Peelvisser in Meijel. Er hadden zich 8 personen opgegeven om de onderlinge strijd aan te gaan.

Het weer was ideaal om te vissen, d.w.z. niet te heet, niet te koud en weinig wind. Voor aanvang moest er eerst nog geloot worden om te bepalen op welk “visstekkie” we de wedstrijd moesten beginnen. Er werden 4 forellen per persoon in de vijver losgelaten, daarna kon de wedstrijd van start gaan.

In het eerste gedeelte had de vis er echt zin in en hapte er vrolijk op los en werden er ca. 16 forellen gevangen.

Om 15.00 uur hielden we een korte pauze onder het genot van een kop koffie en met een heerlijk zonnetje op het terras van de Peelvisser.

Na de pauze moesten we allemaal 3 visplaatsen opschuiven en konden we weer beginnen. De temperatuur was inmiddels enkele graden gestegen en had de forel er weinig zin meer in. Dat zagen we ook terug in de vangsten want er werden nog maar twee vissen gevangen. De vraag blijft nu of het aan de vissers lag of aan het iets warmere weer.

Toen rond 16.45 uur de balans werd opgemaakt bleek dat er totaal 18 forellen gevangen waren. Mooi was wel dat iedereen 1 of meer vissen gevangen had.

De grote winnaar van deze middag werd Wim Creemers die er 5 aan de haak had geslagen en hiermee de KBO wisselbeker won, waar hij nu tot de volgende wedstrijd mee mag pronken. De reacties na afloop waren dan ook positief al had de vangst iets beter kunnen zijn.

De volgende viswedstrijd staat gepland op donderdag 12 september. Noteer dat al vast in je agenda. Hopelijk kunnen we dan weer genieten van een mooie wedstrijd en dat onder een stralend zonnetje en met vissen in het water die er zin in hebben.

Dit bericht is geplaatst in Evenementen, KBO Sportief met de tags . Bookmark de permalink.