Wist U dat …………

DE OUDERENADVISEUR VAN DE KBO BIEDT U GRAAG DE HELPENDE HAND!!

Heeft u vragen over huurtoeslag of een indicatiestelling zorg? Of heeft u hulp nodig bij het vinden van de juiste financiële regeling, bijvoorbeeld het aanvragen van bijzondere bijstand?

U kunt met al uw vragen terecht bij de vrijwillige ouderenadviseurs van de KBO Meijel.
De taak van deze adviseur is hulp bieden bij vragen over regelgeving en over regionale en lokale voorzieningen.

De vrijwillige ouderenadviseur kan ondersteuning bieden en is op de hoogte van regelingen, voorzieningen en mogelijkheden op het gebied van financiën, wonen, zorg en welzijn (het Sociale Domein).

De hulp van de ouderenadviseur is gratis. Op verzoek komt hij of zij bij u thuis en gaat met u in gesprek om uw hulpvraag te analyseren en uw positie zo goed mogelijk in kaart te brengen. Samen zoekt u naar de meest passende oplossing, zet u samen op een rij welke hulp u nodig heeft en waar u hiervoor terecht kunt. Als het nodig is, schakelt hij of zij de instanties in, die u van dienst kunnen zijn.

Kortom: de vrijwillige ouderenadviseur biedt u graag een helpende hand door mogelijkheden aan te dragen, de weg te wijzen, te ondersteunen, te bemiddelen en te adviseren.

Wat kunt u zoal bespreken:

• Ik heb wat extra hulp in huis nodig. Wat is mogelijk en hoe kan ik dit aanvragen?
  • Mijn inkomen is verminderd. Kom ik in aanmerking voor een financiële regeling?
  • Hoe maak ik nieuwe contacten? Ik merk dat er steeds minder mensen om me heen zijn
  • Woningaanpassing of verhuizen? Hoe pak ik dat aan?
  • Ik word minder mobiel. Hoe krijg ik mijn boodschappen thuis?
  • Ik moet aangifte inkomstenbelasting doen. Hoe regel ik dat?

Iedere eerste maandag van de maand hebben de ouderenadviseurs een open inloopspreekuur van 14.00 tot 15.00 uur in het KBO lokaal in d’n Binger.
Loop gerust eens binnen met uw vraag..!!

Dit bericht is geplaatst in Algemene berichten, Info en Advies met de tags . Bookmark de permalink.