Wist u dat ……….

10 jaar Dorpsvervoer Meijel
In 2009 werd de Stichting Dorpsvervoer Meijel opgericht voor het vervoer van personen uit Meijel met mobiliteitsbeperkingen met als doel hen in staat te stellen langer deel te kunnen nemen aan het sociale leven. Het dorpsvervoer is bedoeld voor korte ritten in Meijel en omliggende kernen. Naar de dag voorziening, de zorgboerderij, de kapper, de dokter, de tandarts, de fysiotherapie, de kaartclub, het kienen, de supermarkt, het restaurant, naar de familie, enz. Voor beroepsmatige vervoerders is het niet mogelijk, hetzelfde vervoer rendabel te organiseren.

10-jarig jubileum
Momenteel rijdt de Dorpsauto tweeduizend kilometer per maand en blijkt echt in een behoefte te voorzien. In september 2019 is het tien jaar geleden, dat het Dorpsvervoer Meijel indrukwekkend en feestelijk werd ingehaald. Een gedenkwaardig moment. Meijel mag gröts zijn op deze vorm van Peelgeluk met een sociaal tintje.