Thema-avond Pensioen

Thema-avond “Wat je kunt doen aan je pensioen” op dinsdag 10 november,
(onder voorbehoud ivm corona).

Helaas hebben we deze bijeenkomst af moeten lassen ivm de corona-maatregelen !!!!!!!

Om 19.30 uur in d’n Binger, door Vallura. Vallura is een onafhankelijk pensioenadvieskantoor en gevestigd in het verzamelgebouw ‘Bij Joppe’ aan Kerkveld 2a..
Rudie Martens zal namens dit kantoor een presentatie verzorgen. Deze informatieavond is gratis te bezoeken voor zowel KBO-leden als niet KBO-leden. Wij zorgen voor koffie/thee.
Natuurlijk wordt er voor deze bijeenkomst rekening gehouden met de RIVM-regels.
Mede door deze regels is het noodzakelijk, dat u zich voor deze avond aanmeldt. U kunt dit doen door een mailtje te sturen aan: ouderenadviseurs@kbo-meijel.nl onder vermelding van uw naam, adres en telefoonnummer of telefonisch bij Mariëtta van Asten, telefoonnr. 06-30803819.
Aanmelding voor deze avond dient te geschieden vóór maandag 2 november 2020.

Uit statistieken blijkt dat 80-90% van informatieve post over pensioen ongelezen blijft. “Mijn pensioen zal wel goed geregeld zijn” is een vaak gehoorde kreet. Op het nieuws komen regelmatig berichten voorbij over ‘korten’ van pensioen, noodlijdende pensioenfondsen of verhoging van de AOW-leeftijd.
Hoe is het nu écht met je pensioen gesteld, maar vooral, wat kun je er zelf aan doen om het te verbeteren? Dat zijn vragen waar we deze bijeenkomst op ingaan en is bedoeld voor jongere senioren (zowel KBO-leden als niet KBO-leden) die nog níet met pensioen zijn.
De waarde van je pensioen is al snel meer dan de waarde van een huis. Toch gek dat we er zo weinig aandacht aan besteden, voordat we met pensioen gaan.
Er zijn meerdere factoren die ervoor gezorgd hebben dat een compleet pensioenplaatje minder transparant is geworden en daardoor niet snel actie ondernemen:

• Wetgeving blijft alsmaar aan het veranderen, zoals de ingangsdatum van de AOW, belastingtarieven en de recente ontwikkeling voor de mogelijke opname van 10% ineens, ook wel gekscherend pensioenjackpot genoemd.
  • Tegenwoordig zijn pensioenen steeds meer versnipperd. Gespaard in verschillende dienstverbanden, een beetje extra gespaard in een spaarpolis met allemaal verschillende ingangsdata.
  • De trend dat pensioenen veranderen van gegarandeerde uitkeringen naar potjes op beleggingswaarde

Een pensioenplan kan uitkomst bieden om inzicht te geven in de situatie en keuzemogelijkheden. Dat voorkomt verrassingen en onnodige belastingheffingen.

Werkgroep Info en Advies

Dit bericht is geplaatst in Info en Advies met de tags . Bookmark de permalink.