Themamiddag Ouderenmishandeling

Op dinsdag 12 oktober 2021 van 14.00 uur tot ca. 16.00 uur hebben wij Emmy Zegers en Jenny Brouns van Vorkmeer bereid gevonden om geheel vrijblijvend deze interactieve themamiddag over ouderenmishandeling te komen verzorgen. Deze middag staat open voor zowel KBO-leden als niet KBO-leden, iedereen is welkom. Deze middag vindt plaats in D’n Binger en is gratis te bezoeken.
KBO Meijel zorgt voor de koffie/thee.

Afgelopen jaren stijgt het aantal meldingen van ouderenmishandeling enorm. Ouderenmishandeling komt voor bij minstens 1 op de 20 ouderen. Dit is slechts het topje van de ijsberg! Het onderwerp zit helaas nog in de taboesfeer. Het is heel moeilijk hierover te gaan praten, maar het is voor de omgeving vaak nog lastiger om wat te doen. We willen dit taboe graag doorbreken en het liefst ouderenmishandeling aanpakken, en in de toekomst voorkomen! Dat kan alleen als meer mensen weten wat het is, als meer mensen signalen kunnen herkennen en vervolgens ook iets durven te doen.
Wat gaan we deze interactieve middag doen: praten over signalen, hoe herken je het, overbelasting mantelzorg, cijfers en wat kun je doen als je iets signaleert of als je je zorgen maakt!

Aanmelding: omdat we nog steeds rekening moeten houden met de RIVM richtlijnen, is aanmelden van tevoren noodzakelijk. U kunt zich telefonisch of per mail aanmelden bij Mariëtta van Asten:

• Telefonisch / whatsapp-berichtje (svp uw naam vermelden): 06 – 30.80.3819 of
  • Via een mailtje aan m.van.asten@kbo-meijel.nl

De aanmelding dient uiterlijk donderdag 7 oktober 2021 ontvangen te zijn.

Werkgroep Info en Advies/ouderenadviseurs

Dit bericht is geplaatst in Info en Advies met de tags . Bookmark de permalink.