Coronatoegangsbewijs op papier aanvragen

Wie vanaf 25 september een horecazaak, bioscoop of evenement wil bezoeken, moet een coronatoegangsbewijs laten zien. U kunt een coronatoegangsbewijs krijgen als u:
• gevaccineerd bent,
• of in het afgelopen half jaar corona gehad hebt,
• of een negatief testbewijs van maximaal 24 uur oud hebt.
Wie geen DigiD, smartphone, computer met printer of CoronaCheck-App heeft, kan een coronabewijs op papier toegestuurd krijgen. Hiervoor kunt U bellen naar de helpdesk van de CoronaCheck via het telefoonnummer 0800-1351. Daar kunt u met uw BSN en uw postcode (waarmee u staat ingeschreven bij de gemeente), een papieren coronatoegangsbewijs aanvragen. Dit bewijs wordt per post opgestuurd. U moet er rekening mee houden, dat dit 5 dagen kan duren. Maak een kopie van het bewijs en hou het origineel thuis.
Soms kan men u aan de telefoon niet verder helpen. Er wordt gewerkt met het registratiesysteem van het RIVM. Bent u daarin niet bekend, dan zijn uw gegevens niet doorgestuurd. Dat kan verschillende oorzaken hebben:
• U bent gevaccineerd door of via de eigen huisarts.
Bel de huisarts en vraag of deze de vaccinatiegegevens door wil sturen naar het RIVM. Vraag drie dagen later het corona-toegangsbewijs aan via telefoonnummer 0800-1351.
• U bent gevaccineerd via de GGD, maar hebt geen toestemming verleend uw gegevens door te sturen.
Bel de GGD voor een papieren coronabewijs.
Het telefoonnummer is: 0800-5090.
Het coronatoegangsbewijs op papier is een jaar geldig.
Het bewijs moet daarna opnieuw aangevraagd worden.

Mocht u hulp nodig hebben of heeft u vragen over de CoronaCheck-App of het zelf printen van een coronatoegangsbewijs, kom dan naar het gratis computer inloopspreekuur
elke maandagavond van 18.30 uur tot 19.30 uur in d’n Binger.

Dit bericht is geplaatst in Info en Advies, SeniorWeb Meijel met de tags . Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *