Voorstellen 2 nieuwe bestuursleden

Tijdens de algemene ledenvergadering in september j.l zijn er 2 nieuwe bestuursleden benoemd.

Onderstaand stellen zij zich voor.

Wim Strijbos.
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid om mij te mogen voorstellen als nieuw bestuurslid van de KBO afd. Meijel. Voor degene die mij niet gezien hebben bij de jaarvergadering; mijn naam is: Wim Strijbos. (bij vele ook wel bekend als Wim van de schoenmaker) ik ben gehuwd met Wilma en heb twee kinderen, Jill en Sjoerd en vier kleinkinderen.

Gedurende 40 jaren was ik werkzaam bij zorgaanbieder Proteion, voor het grootste deel van mijn werkzame periode als leidinggevende binnen de facilitaire dienst. Naast de leidinggevende taken had ik de verantwoording voor veiligheidsaspecten, zoals brandveiligheid en het samenstellen van protocollen. Mijn vrije tijd vul ik met mijn grote passie voor muziek maken. En onderhoud van mijn wijngaard en het maken van wijn. Daarnaast neem ik deel aan het sportclubje” Krekwakwo” een uitmuntende gelegenheid voor broodnodige lichamelijke bewegingen van leeftijdgenoten. Sinds ik vrij ben van mijn werkzame periode speelde ik met de gedachte iets te willen gaan doen voor de Meijelse gemeenschap.  Op enig moment kwam ik in contact met de voorzitter van de KBO en kwam zitting in het bestuur ter sprake. Ik was al snel overtuigd dat dit een goed doel zou zijn; als echte Méélse iets te kunnen betekenen voor de (jonge) ouderen. Sinds enkele maanden heb ik mogen proeven aan de sfeer binnen het bestuur en de werkgroep; KBO-op Pad. Ik heb in deze korte periode mogen ervaren dat er zeer veel werk wordt verzet om interessante activiteiten voor de medemens te organiseren.  De KBO Meijel omvat een breed scala aan interessante bezigheden voor een breed publiek waaraan ik nog vele jaren hoop te mogen bijdragen.

Jan Manders, penningmeester.
Ik ben Jan Manders, 66 jaar, weduwnaar en vader van Mieke en Mark, 2 jongvolwassenen met een meervoudige beperking die ik nu nog thuis verzorg.
Ik ben in 2015 met vervroegd pensioen gegaan, nadat ik 20 jaren als economie leraar voor de klas heb gestaan en daarna 17 jaar hoofd van het Bureau Werk en Stage van ROC Gilde Opleidingen ben geweest.
Bestuurlijke ervaring heb ik opgedaan in de besturen van Aspirantenwerk KPL-Limburg, Voetbalvereniging RKMSV, Basisschool Den Doelhof en stichting Misty Fields.
Nu ben ik penningmeester van Stichting Begeleid Wonen Meijel, waarmee we een tehuis voor 23 cliënten met een ernstige beperking in Meijel gaan realiseren.
Ik hoop met mijn achtergrond een bijdrage te kunnen leveren aan de KBO afdeling Meijel en een prettige samenwerking te hebben met haar leden.

Dit bericht is geplaatst in Algemene berichten met de tags , , . Bookmark de permalink.