Verslag Pub quiz zondag 15 januari 2023

Op zondag 15 januari verzamelden 34 leden van de diverse werkgroepen van de KBO zich in d’n Binger om deel te nemen aan een try-out van de allereerste pub quiz binnen KBO Meijel.
Gesterkt door een kop koffie en een lekker stuk vlaai werd iedereen welkom geheten door Peter Knoops. Na een korte uitleg werden er door loting 7 groepen samengesteld.
De groepen moesten hun eigen groepsnaam verzinnen en daar kwamen leuke namen uit.
De vragen werden geprojecteerd en gepresenteerd door Wiel Höppener. Zo waren er bijvoorbeeld vragen over geschiedenis en muziek, maar ook nonsensvragen en natuurlijk ook vragen over Meijel.
Ook was er een behendigheidsopdracht waarbij per groep 1 deelnemer zo veel mogelijk piramides moest proberen te bouwen van bierviltjes. Hier konden extra punten mee verdiend worden.
In de pauze werd er al druk gespeculeerd over de antwoorden en de stand.
De pub quiz werd heel goed ontvangen en de deelnemers deden allemaal fanatiek mee.
Na bijna 2 uur werd de uitslag bekend gemaakt en ontvingen de winnaars een fles heerlijke rode wijn.
Na afloop (het was tenslotte een try-out) ontving de organisatie op verzoek allerlei tips waarmee zij weer aan de slag kunnen om de pub quiz voor KBO leden geschikt te maken.
Het is zeker de bedoeling dit voor een grotere groep van KBO leden te herhalen.
De organisatie gaat aan de slag en houdt u van het vervolg op de hoogte.

Foto’s van deze middag zijn op de website onder het kopje Foto’s geplaatst.

Peter Knoops, Wiel en Rianne Höppener.

Dit bericht is geplaatst in Gezond ontspannen met de tags . Bookmark de permalink.