Voorwoord

Graag wil ik me aan u voorstellen.

Mijn naam is Henk Gommans en ik ben voorzitter van KBO Meijel.

Ik ben trots op al onze vrijwilligers, die op verschillende wijzen hun kennis, knowhow en vaardigheden gebruiken om de senioren van ons prachtig Peeldorp Meijel te helpen volledig mee te doen in de maatschappij. Deze website is hiervan een belangrijke uiting.

Deze site laat u zien waar wij mee bezig zijn. Ik leid u graag rond.

Onder de kop NIEUWS kunt u de verslagen en aankondigingen van onze activiteiten terugvinden. We hebben ervoor gekozen om de teksten in eerste instantie wat korter te houden, zodat u een goed beeld krijgt, van wat we te bieden hebben.

Onder de kop VERENIGING, ziet u dat niet ik alléén de vereniging draag. Hier vindt u alle gegevens van mijn medebestuurders. Zonder hen en alle andere vrijwilligers zouden we niet in staat zijn zoveel activiteiten te ondernemen.

Onder de kop ACTIVITEITEN geven we een overzicht van de activiteiten die door KBO Meijel worden georganiseerd. De werkgroep EVENEMENTEN  verzorgt de jaarlijkse terugkerende evenementen, zoals het Nieuwjaarstreffen, de jaarvergadering, kermismatinee en kerstviering. De werkgroep KBO op PAD neemt de activiteiten voor hun rekening, die meestal buiten Meijel zijn georganiseerd, terwijl de werkgroep GEZOND ONTSPANNEN dat doet voor de activiteiten veelal in Meijel. Kijkt u maar eens op hun pagina.

Onder de kop LEDENSERVICE geven we een overzicht van alle hulp, die we onze leden persoonlijk bieden. Ons team INFO en ADVIES staat voor u klaar.
In een persoonlijk gesprek met de betrokkenen (en eventueel familieleden) kijken we in hoeverre we uit het ingewikkelde aanbod van voorzieningen en regelingen op het gebied van wonen, zorg en welzijn u kunnen helpen. Advies, ondersteuning en begeleiding is dan vaak meer dan welkom. Dat doen de belastingadviseurs ook op het gebied van ondersteuning van aangifte inkomstenbelasting, toeslagen en andere fiscale items.
En ons BEZOEKERSTEAM staat klaar om een bezoek te brengen aan onze zieke leden of zij , die jarig zijn én al een hoge leeftijd bereikt hebben. Ook voor problemen met de computer staat het team COMPUTERONDERSTEUNING voor u klaar.

Onder de kop NIEUWSBLAD kunt u alle edities terugkijken.

Onder de kop FOTO’S hebben we alle foto’s geplaatst die we hebben gemaakt. De pagina DIENSTEN geeft een bijna volledig overzicht van de diensten, waar onze leden een beroep op kunnen doen.

Kijkend naar de website zien we de Peel. In de Peel werd turf gestoken en later in ronde piramides neergelegd. Onderling ver genoeg van elkaar om de wind er door te laten. Maar wel steunend op elkaar. Eigenlijk hetzelfde als onze vereniging. We laten elkaar vrij, maar waar mogelijk steunen we elkaar. De nieuwe rubriek TURFJES is hier op gebaseerd. Hier vindt u interviews en verhalen met diverse KBO-leden.

Graag wil ik u als laatste wijzen op ons MEDELOHUUKSKE. Periodiek vindt u hier een verhaal terug over de geschiedenis van Meijel en omstreken.

Interessant en nostalgisch!  Lees het eens een keertje…