Ontspanningsmiddag 6 november

Ontspanning en nostalgie.
Twee belangrijke zaken in het leven van een senior.

Dus togen een vijftigtal leden van de KBO naar d’n Binger.

Na een ontspannende ouverture in mooie herfsttinten en doorkijkjes in het loofbos van Mart Kessels, was het tijd voor nostalgie. Mart had enige jaren geleden enkele Meijelnaren gefilmd in hun dagelijks doen. We zagen ene Meijelse mens “krotte dunnen”, samen met zijn echtgenote. Een bezigheid die de laatste jaren weinig meer wordt toegepast en zeker tot de nostalgie behoort. Een beetje ongemakkelijk was het beeld en herinnering aan de gebroeders Steeghs. Funs en zijn broer wisten niet goed waar zij kijken moesten en naar gehoord werd in de zaal, een aantal kijkers ook niet. Dan Bolle Mien, wie kende haar niet, zij ging er voor staan, schikte haar haren en nam een bevallige houding aan. Hoewel een en ander in zwijgzaamheid gebeurde, evengoed leuk om “bekenden” weer te zien.

Na de koffie de beurt aan Medelo. Het was een kennismaking met de nieuwe website voor de heemkundeverenigingen van Peel en Maas. Daar hebben zij hun site met foto’s en verhalen. Voor Meijel, Peelenmaasnet.nl en in het zoekmenu intypen “Medelo”, zo legde Jeu Schaareman uit aan de hand van lichtbeelden.

Genealogie tot 1940 en vele foto’s. Zoals van Mien van Pluume Karel, de Kremmer en de oude Schoolstraat.

Het was interessant te zien hoe Meijel in de loop der jaren veranderde. En voor menig senior soms een herinnering aan de jeugd en wellicht een beetje heimwee naar die oude tijd.

Een aandachtige toehoorder.

De foto’s van deze middag staan onder het kopje Foto’s

Dit bericht is geplaatst in Evenementen met de tags , . Bookmark de permalink.