Open dag van “Vesting en Belfort Vossenberg”

Onze bevrijders terug op de Vossenberg in Meijel.

Op 17 november is het precies 75 jaar geleden dat Meijel bevrijd werd.

Meijel wil dit niet ongemerkt voorbij laten gaan en zullen samen met o.a. onze Schotse bevrijders de vrijheid vieren.

Hoewel het project “Vesting en Belfort Vossenberg” nog in uitvoering is, willen wij toch alle aandacht schenken aan deze blijvende herinnering aan oorlog en vrijheid met een feestelijke open dag van “Vesting en Belfort Vossenberg”.

De luistersteen van de liberation route met het verhaal David McKellar, wordt door zijn kleinzoon Scot Mathieson onthuld en de Gordon Highlanders leggen hier een krans ter nagedachtenis aan hun gesneuvelde kameraden. De Peeltroef landmark, het kunstwerk van Dirk Verberne, heeft zijn plek dan ook gevonden.

Iedereen is welkom om dit mee te maken.

Bestuurders, ambtenaren van Provincie, SBB, Nationaal Park de Groote Peel, Gemeentes Peel en Maas en Asten, bouwers, vrijwilligers en of ondernemers die hier al meer dan een steentje aan hebben bijdragen zijn natuurlijk speciaal uitgenodigd om 75 jaar vrijheid met ons op zondag 17 november te vieren.

Het programma ziet er als volgt uit:

10.45 uur   Inloop/ontvangst gasten op de Vossenberg in Meijel.

11.00 uur   Woord van welkom.

11.05 uur   Binnenkomst The Gordon Highlanders en Scot Mathieson.

11.20 uur   Ingebruikname luistersteen (Liberation route) verhaal David McKellar,

door kleinzoon Scot Mathieson.

11.30 uur   Kranslegging door The Gordon Highlanders.

11.35 uur   Het woord aan onze gasten.

11.55 uur   Toast met de genodigden op 75 jaar vrijheid en Vesting en Belfort Vossenberg.

12.05 uur   Struinen door de tijd (groepsrondgang).

13.00 uur   Afsluiting bij de Peeltroef.

Ga voor meer informatie Belfort en Vesting Vossenberg naar: www.belfortvossenberg.nl

Dit bericht is geplaatst in Algemene berichten met de tags , , . Bookmark de permalink.