2e Jeu de boulesbaan feestelijk geopend

Op 23 april was er een feestelijke opening van de nieuw aangelegde baan, die op dinsdagavond gebruikt wordt voor de competitie van de KBO Meijel. De planning was, dat dit een week eerder zou gebeuren, maar door het slechte weer kon dit niet doorgaan.
De opening gebeurde door Jan Verbugt, die de eerste  “but” gooide. De but is het kleine balletje dat als richtpunt genomen moet worden tijdens het spel.
Het glas werd geheven, er werd een hapje genomen en daarna kon het spel beginnen.
In het voorjaar van 2022 kwam er een vraag van een aantal leden of er niet in clubverband een jeu de boules competitie opgestart kon worden. De werkgroep Gezond Ontspannen van KBO Meijel was daar zeker positief over en ging aan het werk om dit op te zetten. Er werden verschillende jeu de boules banen, die Meijel rijk is, bekeken. Uiteindelijk kwam de baan, die tussen ‘t Roadhusj en Alexanderhof nabij het oorlogsmonument ligt, als beste locatie uit de bus.
Er werd een oproep gedaan dat er in de lente- en zomerperiode op de dinsdagavond “gebould” zou gaan worden en dat geïnteresseerden zich op konden geven. Door toename van het aantal deelnemers was er na enige tijd behoefte aan een tweede baan.
De wachttijden voor de deelnemers, die weer aan een nieuw spel konden beginnen, waren nl. soms wat te lang. Met financiële ondersteuning van de gemeente Peel en Maas, werd er  afgelopen maand maart een 2e baan gerealiseerd.
Nieuwe deelnemers zijn natuurlijk altijd van harte welkom.
Door de aanleg van deze nieuwe baan, is het nu wel een extra goed moment.
Vanaf  23 april om 19:00 uur wordt er weer wekelijks jeu de boules gespeeld.
Foto’s en film van de opening van de nieuwe baan zijn te vinden onder het kopje Foto’s.

Dit bericht is geplaatst in Gezond ontspannen met de tags . Bookmark de permalink.