Wij zoeken leden ……

Net als andere verenigingen is ook KBO Meijel altijd op zoek naar nieuwe leden.
We zijn blij met het grote aantal leden, dat we nog steeds hebben, maar we zien ook dat het ledenbestand terugloopt en dat er maar mondjesmaat nieuwe leden bijkomen.
We kunnen nieuwe leden echter niet van de straat plukken.
De wil om lid te zijn, komt dan ook af van mensen, die de doelstelling en de activiteiten passend vinden bij hetgeen ze zoeken.
Daarvoor heeft KBO Meijel een actief en gevarieerd programma. De kosten om lid te zijn, zijn laag te noemen.

Ik, Piet Basten, ben lid geworden toen ik op 64-jarige leeftijd kon stoppen met werken en iets wilde doen voor de Meijelse gemeenschap, maar ook om meer mensen te leren kennen, die ik door mijn drukke en onregelmatige baan uit het oog ben verloren. Na 3 jaar lid te zijn en ook lid te zijn van het Bestuur heb ik weer veel mensen leren kennen en ervaar de KBO als een vereniging, die opkomt voor de gemeenschap in het algemeen en voor senioren in het bijzonder.

Je kunt bij KBO Meijel terecht voor ondersteuning en advies, voor een gezellig gesprekje, een gezamenlijke reis of vakantie, dagjes uit en actieve ontspannende activiteiten. Ik hoor regelmatig mensen, die qua leeftijd lid zouden kunnen zijn zeggen: “Ik voel me nog te jong, ik werk nog, ik heb het nog te druk!”. Soms wordt de naam KBO als oubollig ervaren. …….(de KBO is een bond voor OUDEREN in de breedste zin van het woord.) Dit zijn uiteraard heel rechtmatige redenen om (nog) geen lid te willen zijn. Maar je kunt het ook anders bekijken. Want lid zijn van de KBO vraagt niets van de leden, integendeel: KBO Meijel heeft mensen iets te bieden.

Daarom stellen wij voor, dat u als lid van onze KBO, samen met het bestuur en met onze vrijwilligers ambassadeur bent van uw vereniging. Kijk eens in uw omgeving of er mensen zijn, die een invulling willen geven aan hun vrije tijd, iets willen doen voor anderen, of gewoon gezellig zonder verdere verplichting in een kleine groep iets willen ondernemen.

Als bestuur, maar ook in onze werkgroepen, denken we vooruit en zoeken we steeds naar nieuwe activiteiten, die nog beter aansluiten bij de leden en aantrekkelijk zijn voor nieuwe leden.

KBO Meijel is een ruimdenkende vereniging, die oog heeft voor Senioren!

Last but not least: Wanneer door uw toedoen een nieuw lid zich bij ons aanmeldt, krijgt u een leuke attentie, bv. in de vorm van een bloemetje.

Piet Basten
Penningmeester KBO Meijel

Dit bericht is geplaatst in Algemene berichten. Bookmark de permalink.