Vissen op de vijvers aan de Donk

VISSEN op de Visvijver van HSV “De Noordervaart”.

Op woensdag 9 september werd onder leiding van Tjeu Pouls en Peter Creemers een viswedstrijd voor onze leden georganiseerd op visvijver De Donk. Om 13.30 uur stonden de hengels, voer en maden klaar voor de vijf hengelaars om met elkaar de strijd aan te binden om de felbegeerde wisselbeker.
Al snel werden de eerste visjes en vissen gevangen en ontstonden levendige discussies over wie de meeste had op dat moment. Er werden grote vissen gevangen en ook verspeeld door bijvoorbeeld een kapot haakje.
Klokslag 15.00 uur werd iedereen getrakteerd op een lekker kopje koffie, waarbij ook de toeschouwers niet vergeten werden. Hierna ging de strijd tussen de deelnemers weer verder en kon iedereen nog de nodige vissen vangen. Om 16.30 uur was de wedstrijd ten einde en kon in de kantine van HSV De Noordervaart de balans opgemaakt worden. De totale buit van de hengelaars was 78 gevangen vissen. Hiervan werden er door Joep Vissers 31 voor zijn rekening genomen en hiermee is hij ook weer voor een half jaar eigenaar van de wisselbeker!
Zeer verdienstelijk 2e werd Henk Terheijden met 18 stuks, ondanks dat zijn visplaats onveilig werd gemaakt door een hongerige snoek! Een gedeelde 3e plaats was er voor Tjeu Pouls en Coen Luijten, met ieder 11 stuks, terwijl Peter Creemers het “slotlicht” is met 7 stuks.
Al met al een zeer geslaagde middag met prachtig visweer, echter -jammer genoeg- met te weinig deelnemers vanwege vakanties en/of corona??
Hopelijk hebben we komend jaar weer het normale “levensbeeld“en kunnen we in mei weer samen op forel gaan vissen.

De foto’s van deze middag zijn geplaatst onder het kopje foto’s

Dit bericht is geplaatst in KBO Sportief met de tags . Bookmark de permalink.