Terugvragen contributie KBO-leden bij zorgverzekering VGZ of CZ

Voor u gelezen in de Nieuwsbrief van KBO-Limburg 2024 nummer 2:

KBO leden die een collectief aanvullende KBO-pakket hebben afgesloten bij VGZ of CZ kunnen de contributie van de KBO (max. € 25,00) terugvragen.

Declareren bij Zorgverzekering VGZ.
Heeft u een collectief aanvullend KBO-pakket (met collectiviteitsnummer 87727778) afgesloten bij VGZ dan kunt u de contributie, die betaald is aan de KBO-afdeling
(max € 25,00 per jaar), terugvragen.
Op uw verzoek maakt de penningmeester Jan Manders voor u een nota m.b.t. de betaalde contributie voor 2024. Op deze nota dient u zelf het klantnummer van VGZ en uw geboortedatum te noteren. Declaraties zijn dan eenvoudig in te dienen, via de VGZ app, te downloaden in de “App Store” of via de app “Google Play”. Een andere mogelijkheid is dat online te doen, via “inloggen MIJN VGZ” op de website vgz.nl.
Per post opsturen kan ook; het adres is:
Zorgverzekeraar VGZ, Postbus 25030, 5600 RS Eindhoven.

Declareren bij CZ.
CZ biedt de mogelijkheid om de kosten van het lidmaatschap van de KBO (max € 25,00 per jaar) terug te vragen. Maar let op: dat is alleen mogelijk met de collectieve aanvullende verzekering “KBO-leden”. Op de polis staat dan het collectiviteitsnummer 015587444.
Bij een andere CZ (aanvullende) verzekering kan de contributie dus niet worden teruggevraagd.
Op uw verzoek maakt de penningmeester Jan Manders voor u een nota m.b.t. de betaalde contributie voor 2024. Op deze nota dient u zelf uw relatienummer van CZ en uw geboortedatum te noteren. Declaraties zijn dan eenvoudig in te dienen door de CZ app, te downloaden op de site cz.nl. Een andere mogelijkheid is dat online te doen via Mijn CZ . Als het lastig is om dit online te regelen kan het ook per post. Leden moeten dan de originele factuur van de KBO-afdeling sturen naar: CZ, Postbus 4226, 5004 JE Tilburg.

Heeft u over het bovenstaande nog vragen, dan kunt u contact opnemen met de adviseurs KBO, telefoon 06-26.54.43.41 of per mail dorpsinfoloket@kbo-meijel.nl. Ook voor andere vragen kunt u altijd een beroep op de adviseurs van de KBO doen!

Dit bericht is geplaatst in Info en Advies met de tags . Bookmark de permalink.